مراقبت از دستگاه نانوایی

آیا می دانید مراقبت از دستگاه نانوایی به چه شکل است؟

در مقاله ی قبلی در مورد قیمت دستگاه نانوایی اطلاعات خدمتتون دادیم . در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مراقبت از دستگاه نانوایی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

اگر شما دستگاه پخت نان را دارید و یا قصد خرید یک دستگاه جدید را دارید حتماً باید نکاتی را که باعث میشود طول عمر دستگاه نان شما افزایش یافته و برای قطعات آن ایرادی وارد نگردد رعایت کنید!

اگر قصد خرید یک دستگاه نانوایی خوب و کارآمد هستید پیشنهاد میکنم از محصولات شرکت ما هم دیدن نمایید.

دستگاه نان روغنی
آی کاران ابداع تولد کننده دستگاه های نانوایی

مراقبت از دستگاه نانوایی

دستگاه‌ نانوایی یکی از ابزارهای مهم و اصلی نانوایان هست که برای تهیه نان تازه مورد استفاده قرار میگیرد. برای حفظ عملکرد بهتر و افزایش طول عمر دستگاه نانوایی، مراقبت منظم و درست از آن ضروری است.

در جهت مراقبت از دستگاه نانوایی ابتدا، قبل از هر کاری و هر گونه تمیز کردن یا تعمیر و نگهداری و روغن کاری، دستگاه باید از برق جدا شده و خنک شده باشد.

سپس، مواردی را که گفته میشود در راستای نگهداری و مراقبت از دستگاه نانوایی روال کار خود قرار دهید تا در جهت نگهداری از دستگاه خود کوتاهی نکرده باشید.

قدم اول نظافت دستگاه میباشد

دستگاه نان بربری
آی کاران ابداع تولد کننده دستگاه های نانوایی

اولین گام در مراقبت از دستگاه نانوایی، نظافت آن است. نظافت منظم و مراقبت از این دستگاه‌ها بسیار مهم است تا از بهداشت و عملکرد بهتر دستگاه‌ها اطمینان حاصل بکنید.

بهتر است قبل از هر استفاده ای از دستگاه، دستگاه را به دقت تمیز کنید. همیشه پاک و تمیز نگهداشتن دستگاه نانوایی باعث میشود طول عمر دستگاه افزایش یافته و از لحاظ بهداشتی هم مورد قبول سازمان مراکز بهداشتی ق.رار بگیرید.

به این منظور نان ها و سبوس های سوخته را از صفحه نوار محفظه پخت و داخل دستگاه تا حدا الامکان خارج کرده و از دستمال مرطوب و مایع ظرفشویی ملایم برای تمیز کردن سطوح دستگاه از جمله بدنه آن و شیشه محفظه کنترول کیفی دستگاه و غیره استفاده کنید. متاسفانه خیلی از نانوایان در این قدم اول کوتاهی میکنند و این کوتاهی باعث میشود مشکلات دستگاه زیاد شده و عمر دستگاه کاهش یابد .

پس به یاد داشته باشیم که قدم اول در جهت مراقبت از دستگاه نانوایی خیلی مهم است.

گریس کاری دستگاه در مراقبت از دستگاه نانوایی نقش خیلی مهمی دارد

زمانی که دستگاه نانوایی شروع به تولید صداهای غیرعادی کرد، ممکن است دستگاه شما نیاز به گریس کاری داشته باشد. حتی اگر سر و صدا ی هم نداشته باشد، توصیه می شود دستگاه را سه ماه یک بار گریس کاری کنید . تجربه نشان داده است که گریس کاری کردن به موقع در جهت مراقبت از دستگاه نانوایی عمر دستگاه شما را افزایش خواهد داد.     

در جهت مراقبت از دستگاه نانوایی برای گریس کاری دستگاه توصیه می شود از گریس لیتیوم استفاده کنید از جمله گریس هایی است که مقاومت بالایی در برابر آب، حرارت دارد و در زیر بارهای سنگین تجزیه نمی شود و به کار خود ادامه می دهد و غیر خورنده است و آهن را نمیخورد و چسبندگی عالی دارد که برای بلبرینگ ها خیلی مناسب است.

و سعی کنید گریس کاری دستگاه را توسط  گریس پمپ دستی انجام دهید.

دستورالعمل گریس کاری دستگاه نانوایی

در دستگاه های نانوایی شرکت آی کاران ابداع بر روی هر دستگاه های تونلی چهار عدد یاتاقان جهت چرخاندن نوار پخت تعبیه شده است که دو عدد از یاتاقان ها در جلو و دو عدد دیگر در عقب دستگاه ها است.

اگر با دقت به آنها نگاه کنید بالای سر هر یاتاقان سوزن تزریق گیریس وجود دارد که توسط گریس پمپ دستی از طریق آن سوزن ها میتوانید دستگاه خود را گریس کاری کنید

همیشه پس از گریس کاری دست های خود را بشویید و تنها به پاک کردن توسط پارچه ای اکتفا نکنید!

نکات مهمی که باید رعایت شوند

برای شستشوی دستگاه از شوینده های مخصوص که موجب خوردگی فلزات نمی شوند استفاده کنید. از مواد شیمیایی و مخرب برای پاک کردن دستگاه استفاده نکنید.

اگر قطعات دستگاه شما آسیب ببیند، حتما از طریق پشتیبانی با شرکت تماس حاصل کنید و مشکل مربوطه رو اطلاع دهید تا شما را راهنمایی بکنند و خود سرانه دست به کاری نزنید.

و همچنین اگر قطعه ای نیاز به تعویض و یا تعمیر داشته باشد سازنده می تواند شما را به یک ارائه دهنده خدمات مجاز راهنمایی کند تا دستگاه شما را تعمیر کند.

5/5 (1 نظر)
مطالب مرتبط
نظرات شما
5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up